Nya barnsånger

Då har jag fått några nya på hjärnan;

The grand old Duke of York
He had 10.000 men
He marched them up to the top of the hill
Then he marched them down again
And when they were up, they were up
And when they were down, they were down
And when they were only halfway up
They were neither up nor down

I jump out of bed
And this is what I do
I yawn, yawn, yawn
In the morning

I jump out of bed
And this is what I do
I stretch, stretch, stretch
Then I yawn, yawn, yawn
In the morning

Så håller den på så där i en evighet med att borsta tänder, tvätta ansikte, borsta hår, äta toast, dricka, klä på sej, vinka och gå till skolan... Och självklart är det rörelser till! =P

Sen har vi en gammal goding som jag bara kör första versen på;

The wheels on the bus goes round and round, 
round and round, round and round
The wheels on the bus goes round and round
All day long

Jag har då tatt en långpromenad i solen runt Ringdufferin.. Jag hade min fleece men vid ett tillfälle blev det så himla varmt så jag var tvungen att ta av den en stund.. Inte så smart när man är förkyld men jag ville inte börja svettas.. Och det är säkert vad du vill höra när det snöar hemma.. ;P Haha och jag visste väl att det var något imorgon.. Gick och tänkte på 11 mars att det var något med den dagen och jag hade ju rätt då.. En får gratulera alla glada! Trevligt med bastu och mat and what not.. Tandläkaren är väl inte lika kul men ett nödvändigt ont Louise Fiiis! =P Ja skärp dej nu och SKRIV MÄNNISKA!!! >=O (Ser du the evil eye?? Va?? VA?? SER DU ELLER?????? VAAAAAAAAA!!?!?!?!??!???) Gud vad rolig jag är.. Och förresten det spökar inte alls där.. Inte där jag ska sova i alla fall.. Jag ska rabbla Alfons Åbergs spökramsa.. HA! =D

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har träffat utländska studenter som är här på internationell vecka ikväll och lyssnat på och sjungit barnsånger på flera olika språk, hehe. =)



Du har en utmaning i min blogg om du har tråkigt någon gång!



Kram

2009-03-10 @ 22:47:08
URL: http://mariaskarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0