Moviestar

Igår var jag i Killyleagh och strosade medan Joan och Lilly var på hennes playgroup. Gick ner till stranden eller the seashore, jag vete fan vad det ska kallas för det var ju inte en strand direkt.. Man såg vattnet och kunde går längsmed på en sån gånggrej.. Sen gick jag upp till Picnic och fikade och läste bok.. Kändes som jag var med i en film eller något för där tycker jag det händer ofta att folk går och äter och fikar själva och tar med sej en bok.. Det var rätt mysigt faktiskt.. Skulle nog kanske försöka att göra det till lite tradition.. Åka in samma dag samma klockslag och bara ta det lugnt.. =P Eller ta med fika och när det blir sommar åka och sätta mej och picknicka lite vart jag känner för.. När Joan kom så presenterade hon mej för Kim som då var där vilket jag redan sagt kom jag på nu.. Hon har inte svarat på messet än så vi får väl se när hon gör det.. Vet inte vilka öppettider dom har där..

På eftermiddagen skjutsade Rohan mej och Lily till baletten.. Alice är det som dansar egentligen Lily hänger på och kör sin grej för det mesta.. Ett par gånger sprang hon fram och gjorde som dom andra.. Eller försökte haha =P Sött! Sen åkte vi hem och jag var barnvakt för Joan och Rohan var bjudna på supper. Dom åkte vid halv 8, barnen somnade kvart i 9 ungefär efter att jag läst för dom i 40 minuter.. Låg mellan dom och läste.. Och SATANS KALSONGER vad kallt det var.. Jag frös häcken av mej alltså.. Värmen är på vissa klockslag och sena kvällen är inte ett av dom. Och eftersom det var kallt ute så blev det kallare inne.. Så när jag skulle lägga mej vilket blev klockan 1 för dom kom hem sent (trött som ett as var jag) så var hela jag kall och sängen var kall så jag lyckades aldrig värma upp mer än plätten jag låg på och tårna blev nog aldrig varma.. Jag hade mina röda mjukisbyxor, strumpor, en t-shirt och min svarta stickade sjalgrej.. Herregud det var kallt.. Men och andra sidan är ju jag inte direkt någonbraskamin av mej.. Eller ja skitsamma det där blev ju fel men är det lite kallt så fryser jag överallt som det skulle vara tio gånger kallare än vad det är. Och jag gillar varmt när jag sover..

Imorse var jag inte så trött som jag trodde men det börjar komma nu.. Höll mest på med tvätt och strykning idag vilket var ganska skönt ändå att få ta paus.. Och jag fick fixa supper idag med.. Och helvete rent ut sakt det var sjukt äckligt.. Här köps inte färdiggrillad kyckling inte.. Utan den köps ihopknuten och rå men tack och lov tömd.. Dock måste man skölja den i vatten både utan och innan före den ska in i ugnen och "roastas". Jag höll ta mej tusan på att spy av att hålla den där slattriga, döda saken i mina händer.. *supermegarys* Absolutely revoulting är väl att bäst beskriva det.. Men Joan sa att hennes mamma lärde henne att fixa en kyckling från scratch.. Alltså tömma ut den på inälvor och skit när hon var 13 eller vad det nu var. Jag bara ja det skulle få mej att sluta äta kyckling helt och hållet! *bluääk*

Nu sitter jag här vid datorn och pratar med dej och funderar på om jag törs läsa lite i Cujo fast det är mörkt överallt.. Eller lampan är ju tänd men du fattar.. Och i och för sej så är alla dörrar låsta och den som går ut till trädgården igenbommad och gardinerna fördragna.. LIkaså mitt fönster.. Lite kanske det har ju inte kommit igång än.. Dock är det en pojke som har ett monster i garderoben.. Och pappan plockar bort filtar och stolen och allt som gör att det ser ut som ett monster men det kommer tillbaka när dom stängt dörren och ingen har ställt tillbaka allt. Hunden har blitt biten av en rabiessmittad fladdrmus så han har lite lite smått börjat bete sej underligt.. Men det har man bara fått läsa om en gång.. Så lite kan jag nog läsa.. Men jag kommer säkert ångra mej sen.. =S


Kommentarer
Postat av: Susanne

Ha, ha tänk vilka upplevelser du får, att tillaga kyckling. Du kommer att bli en fena på att laga mat, och du kommer upptäcka att det finns rå kyckling i svenska affärer med. Kram Susanne

2009-03-08 @ 17:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0