Kluven

Å ena sidan bor jag för tillfället hos en familj som är hur trevlig som helst i ett land som ta mej tusan inte är som något annat land jag vart i. Språket är helt sjukt nice.. Eller ja de som pratar med riktig grötig lantirländska låter väl inte lika nice som dom andra men i alla fall haha.. Och av någon anledning så låter kvinnorna värre än männen. Vet inte varför men men haha. Naturen är helt underbar, det blommar för fullt på en del blommor, påskliljor (daffodils har jag lärt mej), bellis eller tusenskönor som det med heter (daisys), maskrosor (dandelions) och en massa andra blommor som jag inte vet namnet på på något språk. Nästan hälften av alla träd är gröna. Folk är trevliga, Mourne Mountains är skitfina, vädret är soligt som tusan för att vara Nordirland även om det kanske inte är supervarmt varenda dag. Igår regnade det utav bara helvete faktiskt.. Det första ordentliga regnvädret sen jag kom.

Å andra sidan så har jag en gnagande längten efter allt som är välbekant och hemma hemma. Jag saknar att kunna träffa familjen, dej, Hanna och alla andra. Jag saknar att gosa ner mej i Elvis päls och höra när han drar igång utombordsmotorn som han har gömd någonstans inom sej. Jag vill kunna sätta på tv:n och titta på mina tv-program. Jag vill ha en lägenhet som är min, min, min med mina saker. Möjligheten att ta sej till ställen till fots eller för den delen med bil utan att behöva riskera att komma vilse. Jag vill ha någon att prata med som känner mej och som vet vad jag menar och skulle förstå vad jag sa om jag drog det på svenska så jag inte behövde tänka på vilket ord jag ska använda eller vad det ens heter på engelska.

Jag sitter i en känslomässig bergochdalbana just nu. Om jag bara kunde få in lite pengar på mitt kontantkort så skulle jag kunna messa Kim åtminstone och få en start på det som föhoppningsvis får mej att vilja stanna kvar. Försökte igår men om jag ska använda mitt kreditkort så måste jag lämna adressen dit kortet är kopplat eller hur man ska säga vilket då inte är den adress som jag befinner mej på just nu. Så jag måste hitta ett ställe med Top-up logon på där jag kan gå in och göra allt på det gamla hederliga viset.

Jag ringde min mamma förut ynklig och dan och sa att jag ville åka hem.. Sen ringde pappa för han hade pratat med mamma.. Det finns inga människor som mina föräldrar och jag vill att dom ska komma hit nu! Inte om en massa två månader.. Och jag vill veta när alla andra kommer och hälsar på så jag kan skaffa mej lite delmål att hålla fast vid för att lättare komma vidare med detta. Och framförallt vill jag veta vilka som verkligen tänker komma och hälsa på.. Veronica har sagt att jag bara skulle våga åka hem för hon minsann ska komma efter sommaren när hon har sparat pengar..

Energinivån är inte på topp så det blir nog inget mer uppsatsskrivande nu.. Har ändå varit väldigt duktig med den idag. Ska nog bege mej ut på en promenad sen innan det blir mörkt. Eller relativt snart blir det nog.. Så jag får lite luft... Tyvärr får jag mer tid att tänka på vilket kan vara både på gott och på ont.. Vi får väl se.. Mamma skulle ringa upp mej ikväll när dom kommit hem från bion. Dom ska se Män som hatar kvinnor.. Hoppas den är bra för jag vill med se den!

Kommentarer
Postat av: Karin A

Hej Vännen! Hemlängtan kan vara svår...men om du inte hade någon sådan vore det nog inte normalt. Du mår snart bättre... Hoppas du snart hittar några vänner som du kan umgås med. Kram Din vän Karin

2009-03-04 @ 19:20:17
Postat av: Veronica

JA JA SKA KOMMA! Och Andreas OCH BJÖRN! Jag hoppas att jag får en sådan slant från skatten, som jag kan spara till Irlandsbesöket. Det är min plan, plus att spara någon slant så fort det fins slantar att lägga undan =D det kanske får bli våran lilla semester-trip i år, att hälsa på dig! Vi har ju husbygget då med, så uga, tid - det är för lite tid på ett dygn! Typiskt!!! Men det ska nog gå! JAG KOMMER IAF!!! Pirrigt att flyga ensam, även att jag gjort det förut...! Haha! PUSS

2009-03-07 @ 17:56:16
URL: http://veronicabsl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0