Nu Losan kommer det!

Igår då.. Börjar med när jag satt på planet.. En mycket sötig flygvärd fanns där kan jag säga.. =P Och så satt jag bredvid några irländare och HELVETE vilken jobbig unge den ena hade.. En tjej på kanske 3-4 år som skrek ta mej tusan hela tiden.. Hon hade ingen normal samtalston what so ever! Men men jag somnade till slut så.. =P Väl landad en kvart före schemat var det bara att plocka upp väskan och leta reda på aircoachen.. Det var inte så svårt alls.. Spanade på landskapet medan vi åkte. Det ser ut precis så som man tänker att det gör.. Eller i alla fall som jag tänker. Såg en del riktigt fina hus och stora var dom med.. Lärde mej via skyltar att Belfast heter Béal Fierste och exit heter amach på gaeliska.. Det stod ju så klart en massa fler grejer på skyltarna men jag kan ju inte komma ihåg allt.. Vi blev omkörda av en skåpbil från Ikea med. Och dit ska vi åka imorgon by the way.. Hoppas dom har den svenska matshopen där! Och jag måste vänja mej vid vänstertrafik och rattar på andra sidan.. Vid ett tillfälle trodde jag att en unge körde en bil haha.. Jag hoppade av vid Jurys Hotel 25 minuter före tabelltiden så jag fick vänta lite på Rohan (uttalas Roan)..

Vi åkte inte till huset direkt. Dom hade ju gäster.. Colin (som för övrigt var rätt charmig och såg ganska bra ut.. Han liknade Rufus Sewell från En riddares Historia. Sätter in en bild åt dej här sen) hans fru Katie och deras barn Tilly (som är 5 år och har napp (muttra), Hector (som är 3 år och utan napp) och Orlando som bara var några månader. I alla fall så höll dom till i en park i Killyleagh (uttalas Killyley eller Killyläj typ). Rätt stor med mycket klättergrejs. Och vi gick upp för en kulle som fanns bredvid med jättefin utsikt. Sen åkte vi hem och jag packade upp och sådär.. Sen satt jag och pratade med Colin en del till det var dags att äta. Fick lite vin till maten.. Någon form av kycklingcurry med ris. Och en massa grönsaker som jag inte åt upp.. =P Dom tyckte jag var väldigt bra på engelska. Både Rohan och Joan är helt imponerande att jag aldrig bott i ett engelskspråkigt land. =D Straxt efter middagen droppade jag i säng och snackade med Veronica ett tag.. Hon fick mej att ladda ner Skype men något är det som inte funkar för hon hörde inte mej knappt.. Så jag fick lyssna på hennes bladder.. =P Sängen är sviiiinskön och täcket är värsta fluffet och superb att sova i!


Idag fick jag sova lite extra men jag gick upp kvart över 8 för det kändes lite dumt att sova när jag egentligen skulle jobba. Men jag knatade upp då och tog mej en dusch. Sen så fick jag läsa lite för Lily.. Till slut satt Hector och Tilly hos mej med och lyssnade. Vi gick ut och gick en sväng.. Kollade på några hästar och ägaren till dom kom ut och ropade att vi kunde få komma upp och kolla på lamm.. Ett får hade fått trillingar i lördagskväll.. Dom var sjukt söta! Sen fick vi dra oss hemåt för Colin och Katie var tvugna att dra till flygplatsen.. Dom bor mitt i London i ett hus och så har dom ett hus på landet med.. Tydligen kände dom någon som kände kronprinsessan Victoria.. Men jag vet inte om han var helt seriös.. Fast det såg så ut.. Joan, Lily och jag började rensa lite i lekrummet. Eller jag och Joan rensade, Lily plockade upp saker igen.. Men vi lyckades få lite ordning. Sen åt vi lunch och jag smakade Shepherdspie. Sånt man hört om men aldrig ätit. Det är mosad potatis över typ köttfärs i en form. Man ska äta ärtor till men jag sket i det! =P Sen åkte vi och plockade upp Alice från skolan i Downpatrick och sen åkte vi och handlade. Köpte mjölk som jag ska testa imorgon. I detta land är den röda mjölken minst fett i och den blå mest fett.. Den gröna hänger i mitten som den borde.. När vi kom hem gjorde vi inte så mycket... Joan hjälpte Alice med läxor och jag ritade det som Lily bad om. Sen blev det dags för kvällsmat och kvällsbad som jag hjälpte till med sen kom Rohan och jag fick sluta. Klockan var väl 19.00 då. Jag värmde min pizza och åt den.. Sen hoppade jag ner i badkaret och det var skönt utav bara FARAO måste jag säga.. =D Nu sitter jag och snackar med Veronica igen på Skype... Hon hör mej lite bättre nu haha... Men nu ska jag spara detta, lägga in en bild på Rufus och sedan lite bilder på bilddagboken..

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: emilie

Rod mjolk innehaller minst fett! O: WHATS UP WITH THAT! CRAZY IRLAND! ;) Va mysigt allt later. Verkar som det flyter pa bra direkt. Sota lamm o sota barn! Kor inte pa fel sida av vagen nu! fan va kul o lasa har! :D kram!

2009-02-17 @ 12:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0