Första fredagen!

Jaha då har man snart vart här en vecka.. Börjar komma igång känns det som.. Satt ner och pratade lite med Joan förut medan Rohan läste för barnen.. Det var trevligt.. Kändes som man fick lite annan tid då utan att behöva tänka på barnen etc. Denna dag började inte med så mycket action men slutade med desto mer. Det var upp och fixa frulle, matsäck till Alice och ta hand om lite disk. Rohans yngre bror och pappa kom inatt och då åt dom lite så att jag fippla undan det. Sen hade jag ledigt från 9 till 12.30. Jag har ju bara 7 timmars arbetsdag så det blir rätt långa raster för en annan. Vid halv 2 drog vi och hämtade Alice. Joan skulle ha typ utvecklingssamtal med Mrs. Montgomery som är Alices lärare så vi satt och väntade i bilen. Vi skulle vart i lekparken men Lils pils somnade som vanligt i bilen så vi gjorde läxor istället. Sen så körde Alice mej till diverse ställen, godisaffären, bokhandeln, mataffären, klädaffären och så skjutsade hon mej till Sverige så jag kunde hälsa på mamma och pappa.. =P Jag lärde henne orden bil och tut med. Så när vi kom hem visade jag henne och Lily vart Sverige ligger i förhållande till Irland. Och så fick hon säga Sverige istället för Sweden.. =P

Nu till the whole excitment area. Vi skulle göra som det stod i receptboken "Totally chocolate chocolate chip cookies". Men först skulle vi fixa ugnstekt potatis till kvällsmat till barnen, chips som det kallas här. Jag måste få ordning på vad chips då heter på engelska.. Och pommes för det har jag inte riktigt koll på heller.. I alla fall på med ugnen, i med olja i på en plåt och in i ugnen medan potatisen kokade lite på spisen. Sen när Joan skulle öppna ugnen och ta ut plåten så brinner det som fan i den. Så hon stängde luckan fort som fan. Shit fantomen liksom! Hon bara vi har en fireblanket (brandsläckarfilt?? or whatever) men hon visste inte var den var så hon frågade mej om jag visste hur vi skulle släcka den. Så jag sa att enda sättet är väl att kväva den men det var ju inte så lätt när det flammade upp som tusan så fort man öppnade luckan. Sammaträffande nog så hade ju Alice vart på brandstationen med skolan idag så mitt i hennes och Lilys panik så sa hon; "We have to get out of the house and stay there!" Joan stängde av ugnen och ringde efter brandmännen och sa som det var att vi inte kunde släcka den så dom skickade bilar. Så gick vi ut och väntade och då kom Rohan hem. Han hade skjutsat sin bror till deras syster. Då hade oljan tatt slut i plåten så elden hade slocknat. Så vi öppnade fönster och dörrar för att vädra ut all rök. Joan ringde igen och sa att den hade slocknat men dom sa att dom skulle komma i alla fall för att koll att allt var som det skulle. Och dom tog ju tid på sej vill jag lova.. Men så kom dom i alla fall.. Bara gubbar ingen hunkig brandman tyvärr =S haha.. Och det var ju ingen fara med ugnen men vad värre var sa den ena var att om det hade vart så att dom var tvungna att släcka en större eld så fort som möjligt så kom dom inte upp med brandbilen på uppfarten. Det är ganska tajt på ett par ställen.. Så det kan ju vara bra att veta.. Så att det blir väl till att klippa lite häck en vacker dag. I alla fall så blev det ju tyvärr inga kakor idag då.. Men men..

En annan grej som kan bli aktuell senare är en flytt.. Detta hus hyrs och kontraktet går ut i juli. Så att det kommer förmodligen bli husbyte. Dom ska titta på ett hus som såg helt engelskt idylliskt ut. Och tydligen var det ganska nyrenoverat.. Vilket betyder att dom hade nya heltäckningsmattor bla. Så det har dom här förstår du Losan! Som på film =P Och skorna på inne.. Eller inte alltid men ofta.. Jag kör foppatofflor så jag slipper ha uteskorna inne.

Jag har förresten fått mer beröm för min engelska idag.. Jag vet inte hur dom hade föreställt sej att jag skulle prata men dom verkar döimpade.. =P Jag är inte lika impad över min engelska själv kan jag säga.. Eller det flyter på när jag inte tänker så mycket men så fort jag börjar tänka så känns det bluddrigt.. Men men det blir väl bättre med tiden kan man tänka. =) Nu ska jag titta på Pirates of the Caribbean - Dead man's chest. Sen 21.30 ska jag prata med mamma och bestämma en tid imorgon då jag ska vinka till mormor och morfar via webcamen. =P Och ja just! 3 april kommer snyggvefilmen.. Sa till Joan idag att Vin Diesel är snygg.. Hon bara jaha då har vi inte samma smak för han är för musklig.. =P Jag sa att han var på gränsen till för mycket men att han höll sej på rätt sida.. =D Och om lyxsalongen så kosta det typ dubbelt så mycket. En vanlig kostar typ 5 pund och den andra kostade 10.. Och jag behövde inte betala så jag var glad ändå.. =P Jag ska skicka positiv energi till dej den 25:e gullet! =)

Puss puss
Josefin

Kommentarer
Postat av: hanna

liten engelsk lektion:



chips som vi säger här heter "potato crisps" eller bara "crisps". pommes frites heter "chipped potatoes" eller "chips", jag säger chips och anna med.



bra att du inte brann upp! det vore hemskt!!

2009-02-21 @ 18:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0