Artclass nästa?

Har funderat på om jag skulle ta tag i att göra något här så man träffar lite folk.. Joan föreslog att jag skulle gå med i en artclass.. Det kanske skulle vara något.. Ska prata med henne om det imorgon. Känner att det börjar bli lite tomt utan vänner här.. I övrigt har jag seriöst funderat på om jag skulle bosätta mej i Norrköping när jag kommer hem igen.. Vill ju inte flytta tillbaka till Finspång men inte heller hur långt bort som helst från alla när jag vart borta så länge.. Så Norrköping kanske skulle fungera ändå.. Men vi får väl se.. Jag har ju bara vart här i 1,5 än så länge och börjar redan planera hahaha.. Typiskt mej.. =P

Idag har jag varit med Lily på hennes playgroup. Joan fixade med annat under tiden så hon lämnade och hämtade upp oss. Kändes som mitt rätta element i alla fall att hänga i en större lokal med en massa barn omkring mej.. Och jag börjar lära mej barnsånger med.. Kan jag dom inte själv så kan jag i alla fall sjunga med när jag hör texten.. Har lärt mej en ny idag.. Mary had a little lamb.. Men bara för jag kom ihåg den förut så har jag glömt bort lite av texten nu.. Men det är inte mycket att göra åt.. =P I alla fall så känner jag att ta hand om tjejerna och fippla med annat som Joan vill att jag ska göra känns bättre när hon inte är hemma.. Eller i närheten och tittar på allt man gör.. Inte för hon hökar men det känns ändå lite som man blir kollad.. Om du fattar hur jag menar.. Eftersom jag jobbade så många timmar på förmiddagen så blev jag ledig från lunch till 5.. Men jag gjorde ett par saker jag skulle göra innan så kunde jag slappna av till dom kom hem.. Då hjälpte jag till med badet.. Sen gick jag ner och stekte mej en hamburgare. Köpt hos slaktaren idag.. Supergott! Helt klart mycket bättre än frysta man köper hemma.. Han har en god korv med som dom köper. Känns lite som att dom är bättre än sånna man köper i affären där man inte har en aning vad dom vrålpressat ihop och tryckt in. =P

På söndag min nästa lediga dag så ska jag kanske åka till Newcastle tror jag det hette. Tänkte Downpatrick först men Joan sa att det nog var roligare att åka till det andra stället. Så hon skulle kolla busstider åt mej.. Då ska jag i alla fall lämna lite pengar hemma så jag inte går lös i affärerna och handlar upp allt som i söndags.. Eller jag handlade inte upp alla pengar men det gick åt lite.. =D

Fusko dej som ska basta då.. Jag vill med!! =O

Nu ska jag nog läsa lite till och sen borsta tänderna. Mor min har snart kollat klart på TV:n med så hon kommer och pratar lite med mej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0